Saaresta Oy löysi toimivan palvelukonseptin
Ravintolapalvelujen tuottajana jatkava Saaresta Oy on kehittänyt KlubiTarinan palveluja pitkäjänteisesti. Yrityksen toimitusjohtaja Aki Saarinen on tyytyväinen päätökseen.
”Olemme todella tyytyväisiä, että Tarinagolf valitsi meidät jatkamaan KlubiTarinan ravintolapalveluja.
Minusta tuntui, että varsinkin viime kesänä löysimme sellaisen palvelukonseptin, joka näkyi myös asiakastyytyväisyydessä.”
"Uusi pitkäaikainen yhteistyösopimus luo vahvan perustan palveluiden kehittämiselle. Haluamme jatkossakin kuunnella asiakkaiden kokemuksia ja toiveita – niin klubilla kasvokkain kuin eri palautekanavien kautta."
— Aki Saarinen, toimitusjohtaja, Saaresta Oy
Saaresta Oy:n toiminta jatkuu talvikaudella Kasurilan hiihtokeskuksen ravintolassa, mikä mahdollistaa ammattitaitoisen henkilöstön ympärivuotisen työllistämisen ja osaamisen kehittämisen.
Tarinagolfin ravintolapalvelut saivat erinomaista palautetta
”Olemme iloisia siitä, että Tarinan ravintolapalvelut herättivät kiinnostusta alan toimijoissa.
Halusimme samalla selvittää laajemmin, miten Tarinagolfin ravintolapalvelut voitaisiin tuottaa, ja sen vuoksi pyysimme selvityksen Markku Nikulaiselta.”
”Saaresta Oy:n tuottamat palvelut ovat parantuneet vuosi vuodelta, ja erityisesti viime kesästä tuli hyvää palautetta. Tätä tukee myös Pelaaja Ensin -kyselyn kautta saadut palautteet ravintolan palvelusta. Ravintolapalvelun NPS oli kuluneena vuonna 86, mikä on erinomainen tulos.”
— Osmo Ruuska, toimitusjohtaja, Tarinagolf Oy
Selvitys osoitti ravintolatoiminnan realiteetit
Selvityksen laatinut Markku Nikulainen kertoo, että Tarinagolfin ravintolatoiminnan taloudellinen toimintaympäristö avautui hänelle käytännön esimerkkien kautta.
”Selvityksen aluksi tutustuin muutamaan samalla toimialalla toimivaan ravintolaan ja hain heidän kokemuksiaan ravintolatoiminnasta. Kun laitoin luvut viimein exceliin, minullekin selvisi, millainen toimintaympäristö Tarinan ravintolatoiminta talouden näkökulmasta on.
Erityisesti kioskien haastava kannattavuus tuli yllätyksenä.”
"Selvityksessä kävi myös ilmi, että henkilöstökulujen osuus liikevaihdosta nousi huomattavasti korkeammiksi kuin mitä alalla on yleensä totuttu näkemään. Liiketoiminnan kannattavuutta heikentävät pitkät aukioloajat ja aamun, sekä illan hiljaiset tunnit, jotka laskevat keskimääräisiä tuntimyyntejä. Jotta liiketoiminta olisi laskelmien mukaan selvästi kannattavaa, vaatisi se voimakasta liikevaihdon kasvua. Yrittäjävetoisessa mallissa, jossa yrittäjällä on iso oma työpanos, ravintolalla on kuitenkin paremmat mahdollisuudet menestyä."
— Markku Nikulainen, Make kokkaa / U&M Marketing Oy
"Kuluneena kesänä Tarinassa pelattiin ennätykselliset 57 380 kierrosta – enemmän kuin koskaan aiemmin.
Samalla asiakaspalautteet kertovat, että kapasiteetti alkaa olla jo äärirajoilla, eikä kierrosmääriä voida enää merkittävästi kasvattaa.
Jatkossa palveluiden laatu ja laajat aukioloajat voidaan turvata parhaiten, kun keskiostosta saadaan nostettua.
Toisin sanoen: mitä useampi pelaaja pysähtyy kierroksen aikana kioskille ja ennen kierrosta tai kierroksen jälkeen myös ravintolaan, sitä paremmat edellytykset meillä on tarjota monipuoliset palvelut ja pitää ravintolan sekä kioskien ovet avoinna myös hiljaisempina hetkinä."
— Osmo Ruuska, toimitusjohtaja, Tarinagolf Oy
Ravintolapalvelut osana golfkokemusta
Tarinagolfin KlubiRavintolan toimintaan kuuluvat pääravintola sekä kaksi kentällä toimivaa väyläkioskia. Ravintolapalvelut ovat tärkeä osa Tarinagolfin pelaajien ja vieraiden kokonaiskokemusta – hyvä ruoka ja palvelu tukevat sujuvaa peliä ja viihtyisää klubitunnelmaa.
Lämpimät kiitokset kaikille tarjousprosessiin osallistuneille ja kaikille asiakkaille kuluneesta kaudesta!
Lisätietoja:
Osmo Ruuska
Toimitusjohtaja, Tarinagolf Oy
osmo.ruuska@tarinagolf.fi | tarinagolf.fi
Puh. 040 553 4728
Aki Saarinen
Toimitusjohtaja, Saaresta Oy
aki@klubitarina.fi | klubitarina.fi
Puh. 045 353 1535