12.10.2018 [15:40]

 

Nuoret naiset ovat kaikkein tyytyväisimpiä Tarinan palveluihin. He nostavat suositteluhalukkuudessa Tarinan palvelut jopa korkeammalle kuin Louis Vuittonin tai Starbucksin asiakkaat. (Kuva: Kime4Kids palkintojen jako; kuvaaja Tiina Eskel-Mustonen)

Tarinagolf jatkaa edelleen Premium -luokan elämyspalvelujen tuottajana. NPS asiakastyytyväisyysmittarilla mitattuna (NPS 54), asiakkaamme arvostavat Tarinan korkeammalle kuin esim. Marimekon tai Mercedes Benzin asiakkaat. Suomen golfkenttien keskiarvo oli 45.

Tarinan omat jäsenet ja vieraspelaajat ovat siis erittäin tyytyväisiä Tarinan palveluihin. Näin kertoo tuore Pelaaja Ensin – asiakastyytyväisyyskyselyn tulos, johon vastasi kaikkiaan 763 asiakastamme.

 

Yli 60% asiakkaistamme suosittelee Tarinaa erinomaisena palveluna

Ylivoimaisesti suurin osa kaikista asiakkaistamme haluaa suositella golfia ja juuri Tarinaa läpipiirilleen. Kyselyn mukaan 60% asiakkaista näkee Tarinan suositteluindeksin 9 tai 10 arvoisena. Neutraalin arvosanan 7-8 antoi 34% ja kielteisesti tai vähättelevästi (arvosana 0-6) suhtautuu 6% vastaajista. Tarinan jäsenten ja vieraspelaajien suositteluindeksillä ei ollut kokonaisuutena merkittävää eroa.

 

Nuoret naiset kaikkein tyytyväisimpiä

Kaikkein tyytyväisimpiä Tarinan palveluihin ovat nuoret alle 30-vuotiaat aloittelevat naiset. Heidän tyytyväisyytensä on todella erittäin korkealla (NPS 88). Seuraavaksi tyytyväisimpiä ovat yli 31-vuotiaat ja 18-25 tasoituksella pelaavat naiset (NPS 80).

Molempien naisryhmien suositteluhalukkuus menee kirkkaasti korkeammalle, kuin sellaisten arvostettujen brändien, kuten Louis Vuitton tai Starbucks.

Seniorinaiset puolestaan edustivat arvioissaan Tarinan keskiarvoa (NPS 55) ja 62% heistä antoi arvion 9 tai 10.

 

”Viisikymppiset singelimiehet” kaikkein kriittisimpiä

Puolestaan kriittisimpiä Tarinan palveluihin ovat 51-65-vuotiaat, alle 10 tasoituksella pelaavat miehet (NPS 29). Kaikesta huolimatta heidänkin mielestä Tarinan palvelut ovat vähintään samalla tasolla esim. Fordin tai Samsungin kanssa.

Yli 66 vuotiaat, yli 10 tasoituksella pelaavat miehet (NPS 69) kuuluvat miehistä kaikkein tyytyväisimpien joukkoon. Heistä 61% antoi 9-10 ja vain 2% arvosanan 0-6. Heidän mielestään Tarinan palvelut olivat Audin ja Toyotan asiakastyytyväisyyden tasolla.

Alle 30-vuotiaista yli 10 tasoituksella pelaavista miehistä 70% suosittelivat Tarinaa 9-10 arvosta, joka on samaa tasoa esim. iPhonen (NPS 59) kanssa. Suositteluindeksi NPS oli 60.

 

Äänestä Tarina parhaaksi palveluksi !

 

Jos sinä arvostat Tarinan korkealle, käy äänestämässä Tarinaa Kauppakamarin "Parasta palvelua kilpailussa".

Hämmästyttävän hyvä kokemus? 

Anna äänesi parhaalle asiakaspalvelijalle ja voit voittaa palkintoja.

Palkintoina 10 kpl auton päältä pesua Autotalo Hartikaisella, 2 x 2 aikuisten kylpylälippuja Virkistyskylpylä Fontanellaan, Haraldin ja Helgan Rakkauspaketti kahdelle, OP Pohjois-Savo tarjoaa 100 euron rahastolahjakortin, Savonia tarjoaa 2 kpl avoimen ammattikorkeakoulun lahjakorttia, 3 kpl Savon Sanomien tuotepaketteja, Truben herkullinen mansikkakakku 10-15 henkilölle, Vetrea Terveys Oy:n 40 euron arvoinen lahjakortti, jolla saa kotisiivousta tunnin ajan ilmaiseksi, ISS Palvelut: 3 h kotisiivous lahjakortti, Carlson: WMF 24 cm paistinpannu 5 kpl (arvo 79,90€/kpl) ja uutuus Muumimuki - hento lumisade 5kpl (arvo 29,90€/kpl), Orignal Sokos Hotel Puijonsarvi: 2 kpl 1 vrk majoitus kahden hengen huoneessa missä tahansa Sokos Hotellissa Suomessa, Tallinnassa tai Pietarissa ja LähiTapiola Savo: 10 kpl sammutuspeittoja. 

 

Mikä on NPS?

Net promoter score on tärkeä mittari yrityksen menestyksen kannalta – varsinkin jos tavoitellaan kasvua ja kehitystä. NPS antaa tärkeää tietoa siitä, millainen on asiakkaiden kokemus yrityksen asiakaspalvelusta, tuotteista ja palveluista. Se antaa myös tärkeää tietoa yrityksen kehityskohteista.

 

Mikä on hyvä NPS -taso?

  • Tarinan keskiarvo 54 sijoittuu arvioissa "great" tasolle
  • nuoret naiset (80-88) sijoittaa Tarinan 'Excellent' -tasolle
  • yli viisikymppiset singelimiehet (29) sijoittaa Tarinan "hyvälle" tasolle
  • jos tuloksena on luvut miinus 100-0, palvelut vaativat jo merkittävää kehittämistä

Lue lisää Net Promoter Scoresta...